AdWords Case Yumeko

Vooraf:

Bij Yumeko waren er diverse bureaus die de AdWords campagnes hadden opgezet en beheerd. Dit heeft gezorgd voor wisselende resultaten. Zij wilden meer grip op de kosten versus opbrengsten en een proactief beheer van de campagnes. Vanaf mei 2014 ben ik aan de slag gegaan met de AdWords voor Yumeko. Voor het oppakken van AdWords, hanteer ik het stappenplan aan de rechterkant van deze pagina.

Enkele doorgevoerde verbeteringen: 

  • Het verder splitsen van de zoekwoorden en advertenties. Hoe relevanter de zoekwoorden zijn des te beter zij scoren en hoe lager de kosten zullen zijn.
  • Veel irrelevante of slecht scorende zoekwoorden verwijderen, goed presterende nog beter benutten.
  • Toevoegen van vele relevante zoektermen in de diverse campagnes.
  • Afwisselen met diverse landingpages achter de AdWords advertenties, voor relevantere content.
  • Verschil tussen zoekwoorden branded (yumeko) en non-branded (eco dekbed) aantonen en analyseren.
  • Mobiel scheiden van desktop/laptop verkeer ook qua biedingen.
  • Display advertenties aanpassen, vernieuwen en verbeteren.

Resultaat

  • De totale omzet uit AdWords is bijna verdubbeld (factor 1,8).
  • Nog belangrijker is dat de omzet van de non-branded zoekwoorden meer dan verdubbeld is.
  • De kosten zijn gelijk gebleven en het resultaat is dus veel beter.
  • Er wordt nu ook op concurrent namen geadverteerd wat resulteert in extra omzet.

Wil jij ook graag een succesvolle AdWords campagne opzetten of wil je jouw campagne laten beoordelen?

Neem dan contact met mij op.



Mijn AdWords stappenplan

1. Huidige goede en slechte punten vaststellen
2. Zoekwoordenanalyse
3. Budget en doelstellingen vaststellen
4. Bepalen zoektermen voor diverse campagnes
5. Opzetten advertenties en campagnes

6. Juiste instellingen in Google Analytics 
7  Meet de resultaten, welke doelstellingen?
8. AdWords Beheer, optimaliseren, proactief beheer