AdWords Case Succes

Vooraf:

Bij Succes Schoonmaak Volendam werd AdWords reeds ingezet. Echter uit de advertenties kwamen te weinig aanvragen voor schoonmaakwerkzaamheden binnen. Als er al aanvragen binnen kwamen waren die van particulieren voor klein schoonmaakwerk. Succes wil echter bedrijven aantrekken voor grotere schoonmaakopdrachten dit gebeurde dus helaas niet. Na deze harde conclusie ben ik direct aan de slag gegaan met het verbeteren van de AdWords campagnes. Voor het oppakken van AdWords, hanteer ik het stappenplan aan de rechterkant van deze pagina.

Enkele doorgevoerde verbeteringen:

  • Als eerste heb ik veel irrelevante of slecht scorende zoekwoorden verwijdert. Succes richt zich namelijk op B2B (zakelijke markt) en niet op B2C (consumenten markt).
  • Ik heb een zoekwoordanalyse uitgevoerd om te kijken wat Facility Managers voor zoekwoorden gebruiken in hun selectieproces. Hieruit zijn vele nieuwe zoekwoorden geïmplementeerd in de campagnes.
  • Verdere splitsing van de zoekwoorden en advertenties, hoe relevanter deze zijn, des te beter de zoekwoorden scoren en hoe minder deze kosten.
  • Afwisselen met diverse landingpages achter de AdWords advertenties, voor relevantere content.

Resultaat

  • De totale aanvragen uit AdWords is van 0 naar gemiddeld 3,5 in de maand gegaan
  • De kosten zijn enorm gedaald en het resultaat is dus veel beter
  • Sterk verbeterde kwaliteitsscores, wat zorgt voor lagere clickkosten
  • Alles wordt nu doorgemeten en bijgehouden, zodat de AdWords uitgaven goed kunnen worden geanalyseerd
  • Succes adverteert ook op concurrent namen wat resulteert in extra aanvragen

Wil jij ook graag een succesvolle AdWords campagne opzetten of wil je jouw campagne laten beoordelen?

Neem dan contact met mij op.



Mijn AdWords stappenplan

1. Huidige goede en slechte punten vaststellen
2. Zoekwoordenanalyse
3. Budget en doelstellingen vaststellen
4. Bepalen zoektermen voor diverse campagnes
5. Opzetten advertenties en campagnes

6. Juiste instellingen in Google Analytics 
7  Meet de resultaten, welke doelstellingen?
8. Adwords Beheer, optimaliseren, proactief beheer