SEO Case Yumeko

Onderstaand heb ik een recente SEO campagne in een aantal stappen uitgelegd. Op deze manier verwacht ik dat je een beter beeld krijgt over SEO en mijn werkwijze. Deze case is uitgewerkt voor Yumeko – ecologisch bed- en badgoed.

Vooraf

Bij Yumeko werd SEO ingezet door een online marketingbureau, echter er kwamen (te) weinig nieuwe bezoekers via Google. Daarbij kreeg Yumeko te weinig inzicht in de uitgevoerde werkzaamheden, waardoor zij mij als second opinion hebben gevraagd. Uit analyse bleek dat er veel voor verbetering vatbaar was.

Zoekwoordonderzoek

Allereerst ben ik gestart met een zoekwoordonderzoek. Een onderzoek naar de juiste zoekwoorden kan ook wel gezien worden als de basis van een succesvolle SEO campagne. Je wil je als organisatie namelijk richten op enkele goede zoekwoorden waar je maximaal resultaat uit kan halen.  Belangrijke aspecten hierbij zijn:

  • Inlezen in de producten/diensten van de klant
  • Wat zijn de usp’s van de klant
  • Relevante zoekwoorden, synoniemen en andere varianten bedenken
  • Creëren van een lijst met vele zoekwoorden
  • Hoe doet de concurrentie het
  • Keuzes maken en afstemmen met de klant

SEO implementatie

Na de gezamenlijk gemaakte keuzes begint de implementatie. De gekozen zoekwoorden moeten worden toegepast op de juiste plekken in de website. Je laat hier Google weten welke zoekwoorden op jouw website belangrijk zijn en waar je dus graag op wil worden gevonden. De zoekwoorden worden geïmplementeerd in o.a.: titels, content, afbeeldingen, beschrijvingen. Naast content optimalisatie kijk ik ook altijd verder. Ik bekijk in de analyse ook of er SEO technische problemen zijn zoals de website-indeling, conversie optimalisatie, Analytics, AdWords mogelijkheden, dubbele content, linkbuilding, etc. Alles heeft namelijk invloed op SEO.

Enkele doorgevoerde verbeteringen bij Yumeko

  • Alle huidige en nieuwe pagina’s hebben/ krijgen een primair zoekwoord
  • Alle metatags zijn ingevoerd in de websitepagina’s
  • Technisch issues zijn verholpen, zoals de laadtijd van de website is verlaagd
  • Er zijn nieuwe landingpages gemaakt op relevante zoekwoorden in combinatie met AdWords
  • De Google Shopping feed is aangepast en verbeterd

Resultaat Yumeko

  • Het SEO bezoek is gemiddeld met 215% gestegen
  • De omzet vanuit SEO is met 190% toegenomen
  • De nieuwe SEO landingpages zorgen voor extra omzet en een hogere conversie
  • De website is sneller en relevanter geworden

Rapportage

Om alles inzichtelijk te houden ontvangt iedere klant zoals Yumeko maandelijks mijn SEO rapportages met de vooruitgang. Daarnaast kunnen de medewerkers op de Analytics dashboards precies zien wat er op hun website/webshop gebeurd.

Wil jij ook graag een succesvolle SEO campagne opzetten of wil je jouw website laten beoordelen?

Neem dan contact met mij op.

Yumeko SEO campagne



Mijn SEO stappenplan

1. Online Quickscan
2. Zoekwoordenanalyse
3. Bepalen zoektermen voor op de site(pagina's)
4. Verwerken van zoekwoorden op de pagina's
5. Invullen metatags en andere technische instellingen
6. Check websitetechniek
7. Juiste instellingen in Analytics 
8. Meet de resultaten, welke doelstellingen?
9. SEO Beheer, optimaliseren